Jdi na obsah Jdi na menu
 


Monkey madness

Obtížnost : Podle jiných webů a po mém prvním dohrání těžká. S louskáním anglického návodu mi to trvalo 2 dny, ale napodruhé bylo i s psaním poznámek pro návod vše hotovo za 4 hodiny.

Požadavky :

  1. Grand tree
  2. Tree Gnome village
  3. Schopnost zabít Jungle Demona (195 lvl) - používá dvojí útok (melee a mage) a umí dát i 30 Hp na jednu ránu.

Nezbytné věci :

  1. Gold bar
  2. Ball of wool
  3. Antipoison
  4. Monkey bones nebo monkey corpse. Získáte u Karamja volcano nebo jinde na Karamje (důl v centrální části, Fairy ring...) a pro jistotu si vezmte kosti dvě. Jinde opice mimo Karamju nezabíjejte - kosti z nich prý nefungují .

Doporučené věci :

  1. Super antipoison - vyléčí a přidá dočasnou imunitu
  2. S-energy - vřele doporučuji
  3. Ring of life
  4. Melee protect - není vyžadován a dalo by se to bez něj zvládnout, ale bez magic protect bych na finálního bosse nechodil.
  5. Teleport do Ardougne
  6. Několik teleportů do Al-Kharid (dueling nebo Glory amulet)
  7. Jídlo - Monkfish a lepší

Výbava: Pro různé části questu se hodí něco jiného i když to lze bez převlékání jak je vidět na obrázcích. Pokud jste líní se hrabat v bance, vezměte si Full range dragon.

  1. Ape atol - Full rune + jakákoliv zbraň na nízké lvl spiders a scorpions, 1-2 S-antipoison (pro každou návštěvu ostrova), jídlo, Al-kharid teleport
  2. Cesta k Zooknock - Budete jen běhat, takže se hodí monk robe a prayer book. Zbraň není třeba, 1 antipoison, 1 prayer restore, 4 Super nebo 8 normal energy lahví pro pernamentní běh (spotřeba kolem 300% energy), jídlo, Al-Kharid teleport. Seznam je pro jednu cestu.
  3. Jungle Demon (195 lvl) - Full range dragon, luk a šípy v nejlepší kvalitě. Prayer restore potion (1-4) dle Vašeho range levelu, magic protect, jídlo, Al-kharid teleport. Lze použít i cannon (nevyzkoušeno) a v nouzi i magic útok, ale vystřílel jsem na něj přes 100 fire-ball (chaos runy). Také si můžete vzít ring of life

Odměna :

  1. 3 quest points
  2. 10.000 GP
  3. 3 cut diamanty
  4. 35.000 exp do attack a defence
  5. 20.000 exp do strenght + hitpoints ( expy lze investovat i obráceně dle výběru po skončení questu )
  6. Možnost nosit Dragon scimmy

  1. Promluvte s King Narnodem v přízemí Grand tree (" Yes ") a obdržíte pečeť , se kterou musíte na ostrov Karamja za G.L.O. Caranockem


    Chapter 1





  2. Vyšplhejte v Grand tree po žebříku až nahoru a přepravte se letedlem na Karamju. Odtud se vydejte na sever do loděnic a zkuste otevřít bránu. Zastaví Vás Shipyard worker a poté co si prohlédne pečeť budete vpuštěni.

  3. Od brány se vydejte na jihovýchod do malého domu kde se G.L.O. Caranock nachází. Po rozhovoru se vydejte zpět ke králi do Grand tree

  4. Informujte ho o novinkách které jste se dozvěděli a pak se v bance připravte na první návštěvu Ape atolu.

  5. S výbavou najděte Daera který je v Blurberry baru. Promluvte s ním na všechna témata a budete dopraveni do hangáru. Dialogů je tu celkem dost a postupně je proklikejte. Až budete cestovat na Ape atol znovu, bude stačit pouze odpovědět (" Yes ").

  6. V hangáru promluvte s Daerem a Waydarem. Nyní musíte před tím než budete dopraveni dál, složit puzzle, které naleznete na panelu kousek od nich. Na obrázku je puzzle ve stádiu, před dokončením. Podobně ho dostanete složené od Glougha(viz další odsatvec) a pro úplné dokončení stačí posunout poslední políčko v pravo dole.

  7. Pokud nejste schopni puzzle složit, tak narozdíl od treasure trail je možné se vyplatit. Odejít z hangáru můžete portálem v jiho-východní části a pak zajděte za Gloughem (zrádce z questu Grand tree) Za lichvářský poplatek 200.000 Gp Vám puzzle složí "téměř" do konce. (" Yes, I suppose I do ") a (" Ok then...") Nakonec zajděte do baru za Daerem a ten Vás opět dopraví do hangáru.

  8. Poté co puzzle složíte se hangár začne otřásat a letadla budou připravena (pokud ne, pokecejte s Wydarem). Opět si o oběma promluvte a Waydar Vás dopraví (" Yes ") na Crash island.

  9. Odtud Vás dopraví Lumdo na Ape atol. Jenže poté co s ním promluvíte, nebude chtít a musí ho k tomu přemluvit Waydar. Sřídavě s oběma mluvte až budete mít v dialogu s pilotem volbu (" I cannot convice Lumdo...") a nakonec si dá Lumdo říct a budete přepraveni na ostrov.






  10. Chapter 2





  11. Po vylodění se vydejte se na severo-západ kolem dungeonu a před tím než se cesta začne zužovat, zapněte si protect range. Před bránou budete zasypáni šípy a následně uvězněni.




  12. Až se ve vězezení proberete a odklikáte rozhovor, musíte se dostat ven do bezpečí. Odblokujte dveře (pick-lock jail door) a schovejte se o kousek níž pod celou. Jestli se stráže dostanou do Vaší blízkosti, schytáte jednu po hlavě a skončíte znova v cele. Hlídači jsou 2 a na pochůzce je vždy jen jeden. V momentě kdy jde hlídkující dolů střídat, máte jedinou šanci kolem něj proběhnou ven.



  13. Teď musíte v trávě za vězením najít Karama. Je dost špatně vidět a nevím kde všude se pohybuje. Nejlépe ho najdete podle žlutého bodu na minimapě. Proklikejte včechny 3 dialogy a pak se vydejte, nejlépe s range protect, za Garkorem .







  14. S Garkorem promluvte a budete odkázáni na mága jménem Zooknock.

  15. Než se za mágem vydáte, nejprve si musíte opatřit věci co bude po Vás chtít. Odpadne tím jedna zbytečná cesta bludištěm. V celém městě hlídkují stáže a pokud Vás uvidí, jdete zpět do basy. Místní "opičí" lukostřelci (cca 100 lvl) dají hravě hit za 15 Hp a vřele doporučuji používat ranged protect. Také se vyhněte stráži která je vedle Garkora





  16. Zapněte si ranged protect a od Garkora to vemte na západ (po modré cestě). Zkuste doběhnout do skladu zadním vchodem, ale můžete být chyceni. Pokud Vás chytí a hodí do vězení, tak to dále zkoušejte už jen po žlutě značené cestě. I zde Vás ale mohou chytit a tak to bude chtít trochu trpělivosti.

  17. Uvnitř nejdříve prohledejte krabici jako na obrázku a najdete Monkey dentures. V inventáři je budete mít až po potvrzení že je chcete vzít (" Yes "). V místnosti jsou agresivní pavouci (lvl 1) a než půjdete dál, tak se přesvěčte, jestli máte zuby v invetáři.

  18. Podél stěny dojděte ke krabicím v jižní části. Po prohledání jedné z beden a akceptování (" Yes...") se propadnete do podzemí.

  19. V severo-západní části naleznete v bednách Monkey amulet mould. Opět potvrďte a máte-li formu a zuby v inventáři, odcestujte do banky v Al-Kharid.

  20. V bance si vezměte věci podle informací Cesta k Zooknock v úvodu a nezapomeňte si vzít oba nalezené předměty (zuby + formu) a 1 gold bar. Pak odcestuje zpět na Ape atol (Grand tree -> Daero -> hangár -> letadlo -> Lumdo)




  21. Po vylodění se dejte na západ k dungeonu a před vstupem zapněte melee protect . V dungeonu na Vás bude padat strop, cestou potkáte zombíky (lvl 98), kostlivce (lvl 148) a několik pastí. Utíkejte až nakonec a cestou si hlídejte energy a prayer. Než dorazíte nakonec, spotřebujete 3-4 super energy (4 dose) a na konci narazíte na Zooknocka .
  22. Řekne Vám že se musíte proměnit do opičí podoby a k tomu potřebuje několik věcí. Nejprve si musíte obstarat Amulet pro komunikaci s opicí. Zeptejte se ho jak amulet získat (" What do we need the monkey amulet ") a dozvíte se, že na výrobu potřebuje gold bar, monkey amulet formu, monkey dentures ( something to do with monkey speech) . Pak rozhovor ukončete (" I'll be back later ")

  23. Doufám že máte vše v inventáři a postupně mu tyto 3 věci předejte (use ... -> Zooknock). Goldbar pomocí zubů očaruje, přidá radu kde ho můžete přetavit a nakonec ho spolu s formou vrátí. Pak odcestuje do libovolné banky - opět nejlépe v Al-Kharid

  24. V bance si kromě výbavy na pro pobyt na ostrově dle přechozí zkušenosti vemte také ball of wool a odcestujte na Ape Atol.
  25. Znovu jděte nahoru s protect range a až opustíte vězení, zamiřte do veliké budovy s prayer oltářem na východě. Před vstupem si dejte melee protect. Uvnitř se pohybuje několik goril (167 lvl). Dojděte do jižní části domu a vylezte po žebříku do 1. patra. V prvním patře jděte na severo-východ a slezte dolů dalším žebříkem. K poklopu můžete jít i přímo, ale 2x kolem postávali opice a nedostal jsem se k němu. Přes 1. patro to jde bez problému.

  26. Otevřete poklop do podzemí a vstupte. Po obou stranách se nachází veliké plameny které využijete k výrobě amuletu. Použijte "zelený" gold bar na plameny a dostanete M'speak amulet.




  27. V místě kudy jste slezli dolu vyšplhejte po laně do přízemí a po žebříku do prvního patra. V jižní části slezte do přízemí a dle potřeby doplňte u oltáře prayer. Na nějakém klidném místě amulet spojte s ball of wool a nasaďte si ho. Od této chvíle jsem ho nosil stále na krku a nedával jsem ho do banky. Nevím kdy je nebo není zapotřebí.


  28. Západně od vězení je starý rozpadlý dům. Ve vedlejší zahradě je Monkey child kterého musíte přemluvit aby jste dostali jeho hračku. Dávejte si pozor na jeho tetu, která stále krouží dokola ve směru hodinových ručiček a jestli Vás uvidí, zavolá stráže a jste ve vězení.

  29. Až opustí zahradu, natrhejte 5 banánů a promluvte s opičákem (amulet musíte mít nasazený a bude potřeba s ním promluvit vícekrát). Až hra umožní volbu dialogu, řekněte mu že jste jeho stýc (" Well I'll be a monkey's uncle ")





  30. Znovu opičákem promluvte a dozvíte se že má z úkol natrhat několik banánů aby dostal od tety novou hračku. Zeptejte se ho kolik jich má natrhat (" How many bananas did ...") a odpoví že jich potřebuje 20, ale zároveň řekne že neumí počítat.

  31. Použijte na něj jeden banán z inventáře (pozor na primární volbu Eat). Potom co ho ujistíte že jich je skutečně 20 si vezme všechny co máte u sebe. Pak s ním opět 1-2x promluvte a po chvilce ukecávání dostanete Monkey talisman. Pokud se Vám to nedaří, možná se mu bude zdát 5 banánů málo, ale pokaždé mi tento počet stačil. Po získání talismanu odleťte do banky.

  32. V bance si vemte spolu s talismanem i monkey bones nebo corpse. Pokud si berete bones tak stačí jen jedna, ale dejte pozor ať ji nepohřbíte. Přidejte několik lektvarů na cestu dungeonem za Zooknockem a odcestujte absolovovat další přespolní běh.
  33. Až dorazíte k Zooknocku (už naposledy v tomto questu pokud neumřete), předejte mu talisman a monkey bones (use xxx -> Zooknock). Za tyto věci dostanete po chvilce Greegree talisman a nabíráme kurs Al-kharid.


    Chapter 3

  34. V bance si vezměte runy na teleport do Ardougne ( 2 water + 2 law), jídla stačí již méně, a 1 antipoison který jsem nepotřeboval, ale jednou lahvičkou nic nezkazíte a letíme kam jinam než na Ape atol.
  35. Po opuštění lodi si vemte do ruky Greegree a změníte se v opičku. V této podobě se můžete konečně pohybovat svobodně po ostrově a prayer nebudete potřebovat. Nikdo na Vás nebude útočit a mějte také po celou dobu nasazený M'speak amulet
  36. Běžte stejnou cestou přes bránu (open Bamboo gate) kde Vás vždy zajali a za ní se vydejte se doprava za seržatem Garkorem.

  37. Promluvte s ním a budete požádáni o uzavření aliance s králem tohoto ostrova .

  38. Jenže Elder guard u vchodu Vám řekne že budete vpuštěni až budete mít povolení od velitele Kruka.







  39. Vydejte se na západ a úzkou cestou se dostanete k žebříku. Přejděte na druhou stranu a až slezete , promluvte s Krukem. Po krátkém rozhovoru budete odvedeni ke králi.




  40. Rozhovorem požádejte krále Awowogei o uzavření aliance. Vyjde Vám vstříc, ale za předpokladu že zachráníte jednu opici ze zajetí.

  41. Promluvte se stráží, vyjděte ven někam do bezpečí (třeba za roh u seržanta) a teleportem se dopravte do Ardougne (musíte si sundat greegree) .


  42. V bance naberte nějaké energy potiony a vše mimo Greegree a monkey amuletu můžete odložit. Jděte na západ, u oltáře si doplňte prayer a běžte na jih do ZOO. Opičí klec je poblíž výběhu tučňáků a kolem se poflakuje ošetřovatel monkey minder. Proměňte se pomocí Greegree na opici a promluvte s ošetřovatelem.




  43. Bude si myslet že mu jedna opice utekla a šoupne Vás do klece mezi ostatní opice. Uvnitř si promluvte s jednou opicí a až ji budete mít v inventáři, greegree si sundejte a promluvte v lidké podobě na ošetřovatele. Budete z klece vyvedeni ven a opičku teď musíte dopravit ke králi na ostrov.




  44. Ze ZOO musíte k letadlu v Grand tree dojít pěšky. Nesmíte použít teleport, jinak Vám opice zmizí a musíte ji znovu dostat do batohu.

  45. Nastal čas vybavit se na boj s Jungle Demonem. V bance Grand tree si vemte potřebné věci dle seznamu (začátek návodu) a odcestujte na Ape atol.
  46. Proměňte se na opici, vydejte za králem a promluvte s ním. Pak pokecejte se seržantem Garkorem a pokud Vám to nejde, proměňnte se do v lidské podoby.

    Chapter 4

    The final battle

    Po animaci se seržantem opět promluvte a měl by Vám dát 10th squad sigil. Bez toho se k Demonu nedostanete a možná Vám ho dá až při 2-3 rozhovoru.


  47. Doplnění: Pokud u Demona zemřete, nový 10th squad sigil Vám dá Waymottin na konci dungeonu u Zooknnocka (sám jsem neměl možnost vyzkoušet)



  48. Máte-li Sigil v inventáři, a jste vybaveni na finální boj, zapněte si magic protect a nasďte si ho (wear) Obrazovka se po chvilce začne otřásat a až se ocitnete na velkém prostranství, bude na minimapě Demonova pozice označena žlutou blikající šipkou a obloukem se mu vyhněte . Na obrázku ještě není vidět a na ukrytí je celkem čas.

  49. Utíkejte podél okraje na východ až uvidíte někde uprostřed lávku. Za tou jste před meele útoky v bezpečí, ale magií bude útočit stále tak si hlídejte prayer. Celkem jsem na něj vystřílel přes 100 fire-boltů. Do souboje zasahují i Gnómové a dávají mu zranění po 1 Hp. Takto prý jeden hráč porazil Demona, aniž by vystřelil jediný šíp. No to je ale postup pro opravdu slabé hráče.

  50. Až Demona přemůžete, promluvte s Garkorem a Zooknockem (žluté šipky) a po rozhovorech se ocitnete zpět na Ape atolu. Zapněte melee protect, protože po teleportování na povrch se do mě pustil pavouk a kdo je oblečen do slabé zbroje s menším početm HP, mohl by dostat "free Lumby tele" jako se to málem stalo mě. Odtud se dopravte do přízemí Grand tree za králem.

  51. Pokecejte s King Narnode a za odměnu dostanete 10.000 GP a 3 cut diamanty (pokud máte plný inventář budou na zemi ) a tím je quest hotový. Pro tu pořádnou odměnu v podobě 110.000 combat exp musíte za Daerem do baru.

  52. Daero Vám dá na výběr jaký tréning chcete podstoupit.
    První volbou dostanete 35.000 exp do Strenght + Hitpoint a 20.000 do Attack + Defense.
    Druhá volba je opačná. 35.000 exp do Attack + Defense a 20.000 exp do Strenght + Hitpoint.


Greegree a M'speak amulet nevyhazujte !!! Budete ho potřebovat pro sub-quest King Awowogei z questu Recipe for Disaster. Já ho vyhodil 14 dní před vydáním questu a pak sem musel znovu obě věci shánět znovu stejným způsobem.

Také budete potřebovat nové 3 Greegrees (Ninja/Archer, Guard, and Zombie) - Získáte je od Zooknocka stejně jako ten první. Na výrobu bude potřebovat 3 monkey talismany které koupíte v obchodě na Ape Atolu (přístupné až po dokončení questu) a 3 kosti z příslušných opic. Bohužel se nedají prý koupit a tak si je musíte obstarat sami.

  1. Ninja/Archer - hlídkující stráž ve městě. Na sebrání kostí od archer (na sloupu) bude možná potřeba použít telegrab
  2. Guard - velké opice v chrámu. Mají tendeci si obnovovat zdraví a pro slabší postavy je dost velký problém je zabít
  3. Zombie - dostatek jich je v dungeonu vedoucí k Zooknockovi a možná i pod chrámem kde se vyráběl M'speak amulet